[Mat06] levél pröhlének

Erő Zsolt zsolt.ero at gmail.com
2008. Sze. 19., P, 11:50:36 CEST


Az utolsó bekezdés:

*Így megértéssel kérném, hogy ne tessék arra hivatkozni, hogy a levelében
említett tudásanyagot az utolsó félév során majd mindenki önszorgalomból
megtanulja. Inkább szeretnénk kezdeményezni egy párbeszédet, ahol
megtalálhatnánk a közös nevezőt a tárggyal kapcsolatban. Elképzelhetőnek
tartanánk azt, hogy ha a Tanár Úr nem enged a tárgykövetelmények
szintjéből, akkor ebben a félévben, egy amolyan a tárgy előtti alapozó,
felzárkóztató kurzust lehetne tartani. Tudom, hogy ez adminisztrációs és
egyéb problémákkal, ügyekkel járna, de feltételezem senkinek sem érdeke,
hogy a tavasszal végezni kívánó 20-30 hallgató egy része emiatt a tárgy
maitt csússzon egy évet.*

helyett annyit írnék, hogy:

Nagyon fontos lenne mihamarabb összeülni a Tanár Úrnak és az évfolyamnak
valamelyik szabad óránkban, ahol mindannyian meg tudjuk beszélni hogy most
milyen szinten vagyunk és hogy a tavaszi félévben mire számítsunk, illetve,
hogy lenne-e mód a tanár úr részéről egy fakultatív C ismétlő (esetleg C++
alapozó) tanfolyam megtartásának még ebben a félévben.

Köszönettel,
.....


Üdv,
Zsolti




2008/9/19 Göbölös-Szabó Julianna <gobolos-szabo.julianna at wigner.bme.hu>

> sziasztok
>
> na, arra gondoltam, akkor lépjünk is! írtam egy levelet, egyelőre csak ide
> küldöm, olvassátok el.
> ha valamit vagy akár az egészet nem tartjátok jónak, igaznak, túl durva,
> nem elég durva, bármi gond van vele, akkor szóljatok, kijavítjuk, átírjuk,
> ha más szeretne ezzel kapcsolatban intézkedni, akkor is szóljon, akkor
> leállok a témával.
> de ha hétfőig senki sem reagál, akkor úgy veszem, hogy elküldhetem.
>
> jó hétvégét!
> julcsi
>
> -----------------------
> Tisztelt Tanár Úr!
>
> Megkaptuk az évfolyamlistánkra küldött levelét, ahogyan megkaptuk már
> nyáron is. Akkor nem nagyon reagáltunk rá, mert nyáron kevéssé érzi
> veszélyesnek az ember az egyetemi dolgokat, azonban a mostani levél már
> borzolta a kedélyeket. Többen is írtak listára a témában, ezek közül
> szeretnék pár gondolatot kiemelni.
>
> Ugyanis úgy érezzük, hogy a Tanár Úr elképzelése és a mi valós tudásunk
> közt hatalmas szakadék tátong. Szeretném felvázolni, mi történt eddig az
> évfolyamunkkal (és itt ki szeretném emelni, hogy az első BSc- évfolyammal,
> ugyanis mindenki hajlamos elfelejteni, hogy a mi képzésünk elég sok ponton
> eltér a hagyományos képzéstől!)
>
> 1. félévben tanultunk egy hangyányi Maple-t, egy kis BC-t, egy csepp
> LaTex-et és szintén egy kevés HTML-t illetve reguláris kifejezéseket.
> Mindezt heti másfél óta előadás és másfél óra laborgyakorlat keretében.
>
> 2. félévben tanultunk C programozást kb 9 hétig, majd kb 5 hétig Rubyt.
> Mindezt heti 45 perc előadás és 45 perc gyakorlat keretében!!!
> Ezen felül ebben a félévben volt Programozási feladat 1. De ennek
> keretében a csoport kis hányada foglalkozott igazán programozási
> kérdéssel, azok, akik a középiskolából is megbízható tudást hoztak
> magukkal e téren, a többiek wiki oldalt szerkesztettek matematikai
> témában.
>
> 3. félévben az Informatika 3 keretében megtanultuk a Mathematica
> használatát.
> Szintén ebben a félévben volt a Programozási feladat 2. tárgy, ami kis
> híján botrányba fulladt. Eredetileg otthoni feladatnak lett volna kitűzve,
> ám Wettl Tanár Úr ennek így nem látta értelmét, és a kontakt óra nélküli
> tágy keretein belül 2 zh-t szeretett volna íratni. Ez az évfolyamban el
> nem ítélhető módon ellenállást váltott ki, így végül 1 zh lett a vége,
> ahol Ruby és C feladatokat kellett megoldani. De a tárgy iránt ekkorra
> kialakult ellenszenv és az eleve nem túl nagy elsajátított tudás miatt a
> tárgy nem érte el a kitűzött  célt, a többség kettes, hármassal
> abszolválta.
>
> 4. félévben a Mathematicával kellett dolgoznunk egy általunk választott
> matematikai témát feldolgozva. Részemről ezt tartottam az eddigi
> leghatékonyabb programozási témájú tárgyunknak.
>
> Ennek tükrében egyetértek egyik évfolyamtársam hozzászólásával, mi szerint:
>
> "Szerintem mondjuk túlzás nélkül lehet írni, hogy
> 1. szakadék: C++ programozás megtanulása, C felelevenítése: 1.5 intenzív
> félév
> 2. szakadék: GUI-k általános ismerete, Win, Linux, Mac-OS, GUI-k
> megismerése, az a szint, amit Pröhle a nyári levélben írt, 0.5 félév.
> 3. szakadék: Na és ekkor jön, hogy az eddig megtanult programozási,
> GUI tudást _alkalmazzuk_ a mi matematikában előforduló problémáinkra,
> megoldjuk, ha valakinek milliárdos nagyságrendekkel, vagy óriási
> mátrixokkal, vagy éppen igazán kicsi, de pontosságot igénylő számokkal
> kell számolnia, szóval a 3 év matematika anyaga és az alkalmazott C,
> C++ programozás között kialakítunk egy gondolkodásmódot. Van olyan,
> aki erre adja az életét, annak K félév, nekünk kb. 1 félév elég lenne
> alapozónak. Az a vicc, hogy ezeket a dolgokat simán megtanulhattuk
> volna, ha nem 8 féle programozási nyelv és 4 féle matematikai
> programcsomag ízlelgetése történt volna, hanem 1 programnyelv 1
> oktatóval, elejétől a végéig."
>
> És emellett említeném az alábbi tényeket:
> 1. Jelen pillanatban a nyáron végző évfolyam semmilyen információval nem
> rendelkezik a szakdolgozatot illetően. Az intézettől semmiféle
> tájékoztatást nem kaptunk, és mivel közülünk senki sem eset át még
> ilyesmin, nem is nagyon tudjuk, hogyan kellene mennie. Nem tudjuk hogyan,
> milyen szempontok szerint választhatnánk témavezetőt, és ezt meddig kell,
> érdemes megtenni, nem tudjuk, milyen témából írhatnánk, milyen
> terjedelemben, meddig kell elkészülnie, és még sorolhatnám.
> 2. Nem tudunk semmit magáról a záróvizsgáról sem. Ugyanis az utolsó
> félévünkben lesz 20 kreditnyi(!!!) tárgyunk, lesz a szakdolgozatírás és
> emellett még a záróvizsgára is kell készülnünk.
> Így megértéssel kérném, hogy ne tessék arra hivatkozni, hogy a levelében
> említett tudásanyagot az utolsó félév során majd mindenki önszorgalomból
> megtanulja. Inkább szeretnénk kezdeményezni egy párbeszédet, ahol
> megtalálhatnánk a közös nevezőt a tárggyal kapcsolatban. Elképzelhetőnek
> tartanánk azt, hogy ha a Tanár Úr nem enged a tárgykövetelmények
> szintjéből, akkor ebben a félévben, egy amolyan a tárgy előtti alapozó,
> felzárkóztató kurzust lehetne tartani. Tudom, hogy ez adminisztrációs és
> egyéb problémákkal, ügyekkel járna, de feltételezem senkinek sem érdeke,
> hogy a tavasszal végezni kívánó 20-30 hallgató egy része emiatt a tárgy
> maitt csússzon egy évet.
>
> Megértését köszönöm:
> Göbölös-Szabó Julianna
> matematika BSc 3. évfolyam
>
>
>
> _______________________________________________
> Mat06 mailing list
> Mat06 at lists.math.bme.hu
> https://lists.math.bme.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/mat06
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://lists.math.bme.hu/pipermail/mat06/attachments/20080919/a3bf8579/attachment.htm 


More information about the Mat06 mailing list