[Mat06] levél pröhlének

Göbölös-Szabó Julianna gobolos-szabo.julianna at wigner.bme.hu
2008. Sze. 19., P, 08:41:46 CEST


sziasztok

na, arra gondoltam, akkor lépjünk is! írtam egy levelet, egyelőre csak ide
küldöm, olvassátok el.
ha valamit vagy akár az egészet nem tartjátok jónak, igaznak, túl durva,
nem elég durva, bármi gond van vele, akkor szóljatok, kijavítjuk, átírjuk,
ha más szeretne ezzel kapcsolatban intézkedni, akkor is szóljon, akkor
leállok a témával.
de ha hétfőig senki sem reagál, akkor úgy veszem, hogy elküldhetem.

jó hétvégét!
julcsi

-----------------------
Tisztelt Tanár Úr!

Megkaptuk az évfolyamlistánkra küldött levelét, ahogyan megkaptuk már
nyáron is. Akkor nem nagyon reagáltunk rá, mert nyáron kevéssé érzi
veszélyesnek az ember az egyetemi dolgokat, azonban a mostani levél már
borzolta a kedélyeket. Többen is írtak listára a témában, ezek közül
szeretnék pár gondolatot kiemelni.

Ugyanis úgy érezzük, hogy a Tanár Úr elképzelése és a mi valós tudásunk
közt hatalmas szakadék tátong. Szeretném felvázolni, mi történt eddig az
évfolyamunkkal (és itt ki szeretném emelni, hogy az első BSc- évfolyammal,
ugyanis mindenki hajlamos elfelejteni, hogy a mi képzésünk elég sok ponton
eltér a hagyományos képzéstől!)

1. félévben tanultunk egy hangyányi Maple-t, egy kis BC-t, egy csepp
LaTex-et és szintén egy kevés HTML-t illetve reguláris kifejezéseket.
Mindezt heti másfél óta előadás és másfél óra laborgyakorlat keretében.

2. félévben tanultunk C programozást kb 9 hétig, majd kb 5 hétig Rubyt.
Mindezt heti 45 perc előadás és 45 perc gyakorlat keretében!!!
Ezen felül ebben a félévben volt Programozási feladat 1. De ennek
keretében a csoport kis hányada foglalkozott igazán programozási
kérdéssel, azok, akik a középiskolából is megbízható tudást hoztak
magukkal e téren, a többiek wiki oldalt szerkesztettek matematikai
témában.

3. félévben az Informatika 3 keretében megtanultuk a Mathematica használatát.
Szintén ebben a félévben volt a Programozási feladat 2. tárgy, ami kis
híján botrányba fulladt. Eredetileg otthoni feladatnak lett volna kitűzve,
ám Wettl Tanár Úr ennek így nem látta értelmét, és a kontakt óra nélküli
tágy keretein belül 2 zh-t szeretett volna íratni. Ez az évfolyamban el
nem ítélhető módon ellenállást váltott ki, így végül 1 zh lett a vége,
ahol Ruby és C feladatokat kellett megoldani. De a tárgy iránt ekkorra
kialakult ellenszenv és az eleve nem túl nagy elsajátított tudás miatt a
tárgy nem érte el a kitűzött  célt, a többség kettes, hármassal
abszolválta.

4. félévben a Mathematicával kellett dolgoznunk egy általunk választott
matematikai témát feldolgozva. Részemről ezt tartottam az eddigi
leghatékonyabb programozási témájú tárgyunknak.

Ennek tükrében egyetértek egyik évfolyamtársam hozzászólásával, mi szerint:

"Szerintem mondjuk túlzás nélkül lehet írni, hogy
1. szakadék: C++ programozás megtanulása, C felelevenítése: 1.5 intenzív
félév
2. szakadék: GUI-k általános ismerete, Win, Linux, Mac-OS, GUI-k
megismerése, az a szint, amit Pröhle a nyári levélben írt, 0.5 félév.
3. szakadék: Na és ekkor jön, hogy az eddig megtanult programozási,
GUI tudást _alkalmazzuk_ a mi matematikában előforduló problémáinkra,
megoldjuk, ha valakinek milliárdos nagyságrendekkel, vagy óriási
mátrixokkal, vagy éppen igazán kicsi, de pontosságot igénylő számokkal
kell számolnia, szóval a 3 év matematika anyaga és az alkalmazott C,
C++ programozás között kialakítunk egy gondolkodásmódot. Van olyan,
aki erre adja az életét, annak K félév, nekünk kb. 1 félév elég lenne
alapozónak. Az a vicc, hogy ezeket a dolgokat simán megtanulhattuk
volna, ha nem 8 féle programozási nyelv és 4 féle matematikai
programcsomag ízlelgetése történt volna, hanem 1 programnyelv 1
oktatóval, elejétől a végéig."

És emellett említeném az alábbi tényeket:
1. Jelen pillanatban a nyáron végző évfolyam semmilyen információval nem
rendelkezik a szakdolgozatot illetően. Az intézettől semmiféle
tájékoztatást nem kaptunk, és mivel közülünk senki sem eset át még
ilyesmin, nem is nagyon tudjuk, hogyan kellene mennie. Nem tudjuk hogyan,
milyen szempontok szerint választhatnánk témavezetőt, és ezt meddig kell,
érdemes megtenni, nem tudjuk, milyen témából írhatnánk, milyen
terjedelemben, meddig kell elkészülnie, és még sorolhatnám.
2. Nem tudunk semmit magáról a záróvizsgáról sem. Ugyanis az utolsó
félévünkben lesz 20 kreditnyi(!!!) tárgyunk, lesz a szakdolgozatírás és
emellett még a záróvizsgára is kell készülnünk.
Így megértéssel kérném, hogy ne tessék arra hivatkozni, hogy a levelében
említett tudásanyagot az utolsó félév során majd mindenki önszorgalomból
megtanulja. Inkább szeretnénk kezdeményezni egy párbeszédet, ahol
megtalálhatnánk a közös nevezőt a tárggyal kapcsolatban. Elképzelhetőnek
tartanánk azt, hogy ha a Tanár Úr nem enged a tárgykövetelmények
szintjéből, akkor ebben a félévben, egy amolyan a tárgy előtti alapozó,
felzárkóztató kurzust lehetne tartani. Tudom, hogy ez adminisztrációs és
egyéb problémákkal, ügyekkel járna, de feltételezem senkinek sem érdeke,
hogy a tavasszal végezni kívánó 20-30 hallgató egy része emiatt a tárgy
maitt csússzon egy évet.

Megértését köszönöm:
Göbölös-Szabó Julianna
matematika BSc 3. évfolyam





More information about the Mat06 mailing list