<div dir="ltr">Az utolsó bekezdés:<br><br><i>Így megértéssel kérném, hogy ne tessék arra hivatkozni, hogy a levelében<br>
említett tudásanyagot az utolsó félév során majd mindenki önszorgalomból<br>
megtanulja. Inkább szeretnénk kezdeményezni egy párbeszédet, ahol<br>
megtalálhatnánk a közös nevezőt a tárggyal kapcsolatban. Elképzelhetőnek<br>
tartanánk azt, hogy ha a Tanár Úr nem enged a tárgykövetelmények<br>
szintjéből, akkor ebben a félévben, egy amolyan a tárgy előtti alapozó,<br>
felzárkóztató kurzust lehetne tartani. Tudom, hogy ez adminisztrációs és<br>
egyéb problémákkal, ügyekkel járna, de feltételezem senkinek sem érdeke,<br>
hogy a tavasszal végezni kívánó 20-30 hallgató egy része emiatt a tárgy<br>
maitt csússzon egy évet.</i><br><br>helyett annyit írnék, hogy:<br><br>Nagyon fontos lenne mihamarabb összeülni a Tanár Úrnak és az évfolyamnak valamelyik szabad óránkban, ahol mindannyian meg tudjuk beszélni hogy most milyen szinten vagyunk és hogy a tavaszi félévben mire számítsunk, illetve, hogy lenne-e mód a tanár úr részéről egy fakultatív C ismétlő (esetleg C++ alapozó) tanfolyam megtartásának még ebben a félévben.<br>
<br>Köszönettel,<br>.....<br><br><br>Üdv,<br>Zsolti<br><br><br><br><br>2008/9/19 Göbölös-Szabó Julianna <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:gobolos-szabo.julianna@wigner.bme.hu">gobolos-szabo.julianna@wigner.bme.hu</a>&gt;</span><br>
<div class="gmail_quote"><blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">sziasztok<br>
<br>
na, arra gondoltam, akkor lépjünk is! írtam egy levelet, egyelőre csak ide<br>
küldöm, olvassátok el.<br>
ha valamit vagy akár az egészet nem tartjátok jónak, igaznak, túl durva,<br>
nem elég durva, bármi gond van vele, akkor szóljatok, kijavítjuk, átírjuk,<br>
ha más szeretne ezzel kapcsolatban intézkedni, akkor is szóljon, akkor<br>
leállok a témával.<br>
de ha hétfőig senki sem reagál, akkor úgy veszem, hogy elküldhetem.<br>
<br>
jó hétvégét!<br>
julcsi<br>
<br>
-----------------------<br>
Tisztelt Tanár Úr!<br>
<br>
Megkaptuk az évfolyamlistánkra küldött levelét, ahogyan megkaptuk már<br>
nyáron is. Akkor nem nagyon reagáltunk rá, mert nyáron kevéssé érzi<br>
veszélyesnek az ember az egyetemi dolgokat, azonban a mostani levél már<br>
borzolta a kedélyeket. Többen is írtak listára a témában, ezek közül<br>
szeretnék pár gondolatot kiemelni.<br>
<br>
Ugyanis úgy érezzük, hogy a Tanár Úr elképzelése és a mi valós tudásunk<br>
közt hatalmas szakadék tátong. Szeretném felvázolni, mi történt eddig az<br>
évfolyamunkkal (és itt ki szeretném emelni, hogy az első BSc- évfolyammal,<br>
ugyanis mindenki hajlamos elfelejteni, hogy a mi képzésünk elég sok ponton<br>
eltér a hagyományos képzéstől!)<br>
<br>
1. félévben tanultunk egy hangyányi Maple-t, egy kis BC-t, egy csepp<br>
LaTex-et és szintén egy kevés HTML-t illetve reguláris kifejezéseket.<br>
Mindezt heti másfél óta előadás és másfél óra laborgyakorlat keretében.<br>
<br>
2. félévben tanultunk C programozást kb 9 hétig, majd kb 5 hétig Rubyt.<br>
Mindezt heti 45 perc előadás és 45 perc gyakorlat keretében!!!<br>
Ezen felül ebben a félévben volt Programozási feladat 1. De ennek<br>
keretében a csoport kis hányada foglalkozott igazán programozási<br>
kérdéssel, azok, akik a középiskolából is megbízható tudást hoztak<br>
magukkal e téren, a többiek wiki oldalt szerkesztettek matematikai<br>
témában.<br>
<br>
3. félévben az Informatika 3 keretében megtanultuk a Mathematica használatát.<br>
Szintén ebben a félévben volt a Programozási feladat 2. tárgy, ami kis<br>
híján botrányba fulladt. Eredetileg otthoni feladatnak lett volna kitűzve,<br>
ám Wettl Tanár Úr ennek így nem látta értelmét, és a kontakt óra nélküli<br>
tágy keretein belül 2 zh-t szeretett volna íratni. Ez az évfolyamban el<br>
nem ítélhető módon ellenállást váltott ki, így végül 1 zh lett a vége,<br>
ahol Ruby és C feladatokat kellett megoldani. De a tárgy iránt ekkorra<br>
kialakult ellenszenv és az eleve nem túl nagy elsajátított tudás miatt a<br>
tárgy nem érte el a kitűzött &nbsp;célt, a többség kettes, hármassal<br>
abszolválta.<br>
<br>
4. félévben a Mathematicával kellett dolgoznunk egy általunk választott<br>
matematikai témát feldolgozva. Részemről ezt tartottam az eddigi<br>
leghatékonyabb programozási témájú tárgyunknak.<br>
<br>
Ennek tükrében egyetértek egyik évfolyamtársam hozzászólásával, mi szerint:<br>
<br>
&quot;Szerintem mondjuk túlzás nélkül lehet írni, hogy<br>
1. szakadék: C++ programozás megtanulása, C felelevenítése: 1.5 intenzív<br>
félév<br>
2. szakadék: GUI-k általános ismerete, Win, Linux, Mac-OS, GUI-k<br>
megismerése, az a szint, amit Pröhle a nyári levélben írt, 0.5 félév.<br>
3. szakadék: Na és ekkor jön, hogy az eddig megtanult programozási,<br>
GUI tudást _alkalmazzuk_ a mi matematikában előforduló problémáinkra,<br>
megoldjuk, ha valakinek milliárdos nagyságrendekkel, vagy óriási<br>
mátrixokkal, vagy éppen igazán kicsi, de pontosságot igénylő számokkal<br>
kell számolnia, szóval a 3 év matematika anyaga és az alkalmazott C,<br>
C++ programozás között kialakítunk egy gondolkodásmódot. Van olyan,<br>
aki erre adja az életét, annak K félév, nekünk kb. 1 félév elég lenne<br>
alapozónak. Az a vicc, hogy ezeket a dolgokat simán megtanulhattuk<br>
volna, ha nem 8 féle programozási nyelv és 4 féle matematikai<br>
programcsomag ízlelgetése történt volna, hanem 1 programnyelv 1<br>
oktatóval, elejétől a végéig.&quot;<br>
<br>
És emellett említeném az alábbi tényeket:<br>
1. Jelen pillanatban a nyáron végző évfolyam semmilyen információval nem<br>
rendelkezik a szakdolgozatot illetően. Az intézettől semmiféle<br>
tájékoztatást nem kaptunk, és mivel közülünk senki sem eset át még<br>
ilyesmin, nem is nagyon tudjuk, hogyan kellene mennie. Nem tudjuk hogyan,<br>
milyen szempontok szerint választhatnánk témavezetőt, és ezt meddig kell,<br>
érdemes megtenni, nem tudjuk, milyen témából írhatnánk, milyen<br>
terjedelemben, meddig kell elkészülnie, és még sorolhatnám.<br>
2. Nem tudunk semmit magáról a záróvizsgáról sem. Ugyanis az utolsó<br>
félévünkben lesz 20 kreditnyi(!!!) tárgyunk, lesz a szakdolgozatírás és<br>
emellett még a záróvizsgára is kell készülnünk.<br>
Így megértéssel kérném, hogy ne tessék arra hivatkozni, hogy a levelében<br>
említett tudásanyagot az utolsó félév során majd mindenki önszorgalomból<br>
megtanulja. Inkább szeretnénk kezdeményezni egy párbeszédet, ahol<br>
megtalálhatnánk a közös nevezőt a tárggyal kapcsolatban. Elképzelhetőnek<br>
tartanánk azt, hogy ha a Tanár Úr nem enged a tárgykövetelmények<br>
szintjéből, akkor ebben a félévben, egy amolyan a tárgy előtti alapozó,<br>
felzárkóztató kurzust lehetne tartani. Tudom, hogy ez adminisztrációs és<br>
egyéb problémákkal, ügyekkel járna, de feltételezem senkinek sem érdeke,<br>
hogy a tavasszal végezni kívánó 20-30 hallgató egy része emiatt a tárgy<br>
maitt csússzon egy évet.<br>
<br>
Megértését köszönöm:<br>
Göbölös-Szabó Julianna<br>
matematika BSc 3. évfolyam<br>
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
Mat06 mailing list<br>
<a href="mailto:Mat06@lists.math.bme.hu">Mat06@lists.math.bme.hu</a><br>
<a href="https://lists.math.bme.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/mat06" target="_blank">https://lists.math.bme.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/mat06</a><br>
</blockquote></div><br></div>