[Mat06] az Informatika 4 tárggyal kapcsolatban

Göbölös-Szabó Julianna gobolos-szabo.julianna at wigner.bme.hu
2008. Sze. 22., H, 14:25:37 CEST


Tisztelt Tanár Úr!

Megkaptuk az évfolyamlistánkra küldött levelét, ahogyan megkaptuk már
nyáron is. Akkor nem nagyon reagáltunk rá, mert nyáron kevéssé érzi
veszélyesnek az ember az egyetemi dolgokat, azonban a mostani levél már
borzolta a kedélyeket. Többen is írtak listára a témában, ezek közül
szeretnék pár gondolatot kiemelni.

Ugyanis úgy érezzük, hogy a Tanár Úr elképzelése és a mi valós tudásunk
közt hatalmas szakadék tátong. Szeretném felvázolni, mi történt eddig az
évfolyamunkkal (és itt ki szeretném emelni, hogy az első BSc- évfolyammal,
ugyanis mindenki hajlamos elfelejteni, hogy a mi képzésünk elég sok ponton
eltér a hagyományos képzéstől!)

1. félévben tanultunk egy hangyányi Maple-t, egy kis BC-t, egy csepp
LaTex-et és szintén egy kevés HTML-t illetve reguláris kifejezéseket.
Mindezt heti másfél óta előadás és másfél óra laborgyakorlat keretében.

2. félévben tanultunk C programozást kb 9 hétig, majd kb 5 hétig Rubyt.
Mindezt heti 45 perc előadás és 45 perc gyakorlat keretében!!! Ezen felül
ebben a félévben volt Programozási feladat 1. De ennek keretében a csoport
kis hányada foglalkozott igazán programozási kérdéssel, azok, akik a
középiskolából is megbízható tudást hoztak magukkal e téren, a többiek
wiki oldalt szerkesztettek matematikai témában.

3. félévben az Informatika 3 keretében megtanultuk a Mathematica használatát.
Szintén ebben a félévben volt a Programozási feladat 2. tárgy, ami kis
híján botrányba fulladt. Eredetileg otthoni feladatnak lett volna kitűzve,
ám Wettl Tanár Úr ennek így nem látta értelmét, és a kontakt óra nélküli
tágy keretein belül 2 zh-t szeretett volna íratni. Ez az évfolyamban el
nem ítélhető módon ellenállást váltott ki, így végül 1 zh lett a vége,
ahol Ruby és C feladatokat kellett megoldani. De a tárgy iránt ekkorra
kialakult ellenszenv és az eleve nem túl nagy elsajátított tudás miatt a
tárgy nem érte el a kitűzött  célt, a többség kettes, hármassal
abszolválta.

4. félévben a Mathematicával kellett dolgoznunk egy általunk választott
matematikai témát feldolgozva. Részemről ezt tartottam az eddigi
leghatékonyabb programozási témájú tárgyunknak.

Ennek tükrében egyetértek egyik évfolyamtársam hozzászólásával, mi szerint:

"Szerintem mondjuk túlzás nélkül lehet írni, hogy 1. szakadék: C++
programozás megtanulása, C felelevenítése: 1.5 intenzív félév 2. szakadék:
GUI-k általános ismerete, Win, Linux, Mac-OS, GUI-k megismerése, az a
szint, amit Pröhle a nyári levélben írt, 0.5 félév. 3. szakadék: Na és
ekkor jön, hogy az eddig megtanult programozási, GUI tudást _alkalmazzuk_
a mi matematikában előforduló problémáinkra, megoldjuk, ha valakinek
milliárdos nagyságrendekkel, vagy óriási mátrixokkal, vagy éppen igazán
kicsi, de pontosságot igénylő számokkal kell számolnia, szóval a 3 év
matematika anyaga és az alkalmazott C, C++ programozás között kialakítunk
egy gondolkodásmódot. Van olyan, aki erre adja az életét, annak K félév,
nekünk kb. 1 félév elég lenne alapozónak. Az a vicc, hogy ezeket a
dolgokat simán megtanulhattuk volna, ha nem 8 féle programozási nyelv és 4
féle matematikai
programcsomag ízlelgetése történt volna, hanem 1 programnyelv 1 oktatóval,
elejétől a végéig."

És emellett említeném az alábbi tényeket:
1. Jelen pillanatban a nyáron végző évfolyam semmilyen információval nem
rendelkezik a szakdolgozatot illetően. Az intézettől semmiféle
tájékoztatást nem kaptunk, és mivel közülünk senki sem eset át még
ilyesmin, nem is nagyon tudjuk, hogyan kellene mennie. Nem tudjuk hogyan,
milyen szempontok szerint választhatnánk témavezetőt, és ezt meddig kell,
érdemes megtenni, nem tudjuk, milyen témából írhatnánk, milyen
terjedelemben, meddig kell elkészülnie, és még sorolhatnám.
2. Nem tudunk semmit magáról a záróvizsgáról sem. Ugyanis az utolsó
félévünkben lesz 20 kreditnyi(!!!) tárgyunk, lesz a szakdolgozatírás és
emellett még a záróvizsgára is kell készülnünk. Így megértéssel kérném,
hogy ne tessék arra hivatkozni, hogy a levelében említett tudásanyagot az
utolsó félév során majd mindenki önszorgalomból megtanulja. Inkább
szeretnénk kezdeményezni egy párbeszédet, ahol megtalálhatnánk a közös
nevezőt a tárggyal kapcsolatban. Nagyon fontos lenne mihamarabb összeülni
a Tanár Úrnak és az évfolyamnak valamelyik szabad óránkban, ahol
mindannyian meg tudjuk beszélni, hogy most milyen szinten vagyunk, és hogy
a tavaszi félévben mire számítsunk, illetve hogy lenne-e mód a Tanár Úr
részéről egy fakultatív C ismétlő (esetleg C++ alapozó) tanfolyam
megtartásának még ebben a félévben. Tudom, hogy ez adminisztrációs és
egyéb problémákkal, ügyekkel járna, de feltételezem senkinek sem érdeke,
hogy a tavasszal végezni kívánó 20-30 hallgató egy része emiatt a tárgy
miatt csússzon egy évet.

Megértését köszönöm:
Göbölös-Szabó Julianna,
a matematika BSc 3. évfolyam nevében




More information about the Mat06 mailing list