[Mat06] levél pröhlének
Winkler Laszlo
wlaci at math.bme.hu
2008. Sze. 19., P, 19:19:56 CEST
A levél ellen semmi kifogásom, az átírási javaslatok is jók. Nem bővteném
semmivel. Ha még nincs folyamatban, akkor véleményem szerint jó lenne egy Tóth
Bálint, Rónyai Lajos, 3. évfolyam (vagy akár alsőbb éveseknek is hasznos
lehet) szerű megbeszélés, mint amilyen tavaly volt. Vagy tavaly előtt, nem
emlékszem már pontosan. Szó eshetne a Szakdolgozatról, a záróvizsgáról (mivel
én még erről nem is hallottam, hogy mi is ez, de bocsi, hogy ilyen
informálatlan vagyok), meg még sok másról, és biztosan mindenkinek van még
jópár kérdése, amit egy ilyen találkozón tisztázni lehetne.
Vagy lehet, hogy talán ők fognak majd szólni, ha már tudnak mindent a ránk
vonatkozó 2009-es tavasszal és nyárral kapcsolatban? Mi a helyzet ezzel az
üggyel? Egy levelet lehetne küldeni Rónyai Lajosnak vagy Tóth Bálintnak. (Ha
igen, akkor ezt szivesen intézem Én, hogy ne Julcsi foglalkozzon mindennel.)
Laci
---------- Original Message -----------
From: Göbölös-Szabó Julianna <gobolos-szabo.julianna at wigner.bme.hu>
To: mat06 at math.bme.hu
Sent: Fri, 19 Sep 2008 08:41:46 +0200 (CEST)
Subject: [Mat06] levél pröhlének
> sziasztok
>
> na, arra gondoltam, akkor lépjünk is! írtam egy levelet, egyelőre
> csak ide küldöm, olvassátok el. ha valamit vagy akár az egészet nem
> tartjátok jónak, igaznak, túl durva, nem elég durva, bármi gond van
> vele, akkor szóljatok, kijavítjuk, átírjuk, ha más szeretne ezzel
> kapcsolatban intézkedni, akkor is szóljon, akkor leállok a témával.
> de ha hétfőig senki sem reagál, akkor úgy veszem, hogy elküldhetem.
>
> jó hétvégét!
> julcsi
>
> -----------------------
> Tisztelt Tanár Úr!
>
> Megkaptuk az évfolyamlistánkra küldött levelét, ahogyan megkaptuk már
> nyáron is. Akkor nem nagyon reagáltunk rá, mert nyáron kevéssé érzi
> veszélyesnek az ember az egyetemi dolgokat, azonban a mostani levél már
> borzolta a kedélyeket. Többen is írtak listára a témában, ezek közül
> szeretnék pár gondolatot kiemelni.
>
> Ugyanis úgy érezzük, hogy a Tanár Úr elképzelése és a mi valós tudásunk
> közt hatalmas szakadék tátong. Szeretném felvázolni, mi történt
> eddig az évfolyamunkkal (és itt ki szeretném emelni, hogy az első
> BSc- évfolyammal, ugyanis mindenki hajlamos elfelejteni, hogy a mi
> képzésünk elég sok ponton eltér a hagyományos képzéstől!)
>
> 1. félévben tanultunk egy hangyányi Maple-t, egy kis BC-t, egy csepp
> LaTex-et és szintén egy kevés HTML-t illetve reguláris kifejezéseket.
> Mindezt heti másfél óta előadás és másfél óra laborgyakorlat keretében.
>
> 2. félévben tanultunk C programozást kb 9 hétig, majd kb 5 hétig Rubyt.
> Mindezt heti 45 perc előadás és 45 perc gyakorlat keretében!!!
> Ezen felül ebben a félévben volt Programozási feladat 1. De ennek
> keretében a csoport kis hányada foglalkozott igazán programozási
> kérdéssel, azok, akik a középiskolából is megbízható tudást hoztak
> magukkal e téren, a többiek wiki oldalt szerkesztettek matematikai
> témában.
>
> 3. félévben az Informatika 3 keretében megtanultuk a Mathematica használatát.
> Szintén ebben a félévben volt a Programozási feladat 2. tárgy, ami
> kis híján botrányba fulladt. Eredetileg otthoni feladatnak lett
> volna kitűzve, ám Wettl Tanár Úr ennek így nem látta értelmét, és a
> kontakt óra nélküli tágy keretein belül 2 zh-t szeretett volna
> íratni. Ez az évfolyamban el nem ítélhető módon ellenállást váltott
> ki, így végül 1 zh lett a vége, ahol Ruby és C feladatokat kellett
> megoldani. De a tárgy iránt ekkorra kialakult ellenszenv és az eleve
> nem túl nagy elsajátított tudás miatt a tárgy nem érte el a kitűzött
> célt, a többség kettes, hármassal abszolválta.
>
> 4. félévben a Mathematicával kellett dolgoznunk egy általunk választott
> matematikai témát feldolgozva. Részemről ezt tartottam az eddigi
> leghatékonyabb programozási témájú tárgyunknak.
>
> Ennek tükrében egyetértek egyik évfolyamtársam hozzászólásával, mi szerint:
>
> "Szerintem mondjuk túlzás nélkül lehet írni, hogy
>
> 1. szakadék: C++ programozás megtanulása, C felelevenítése: 1.5 intenzív
> félév
> 2. szakadék: GUI-k általános ismerete, Win, Linux, Mac-OS, GUI-k
> megismerése, az a szint, amit Pröhle a nyári levélben írt, 0.5 félév.
> 3. szakadék: Na és ekkor jön, hogy az eddig megtanult programozási,
> GUI tudást _alkalmazzuk_ a mi matematikában előforduló problémáinkra,
> megoldjuk, ha valakinek milliárdos nagyságrendekkel, vagy óriási
> mátrixokkal, vagy éppen igazán kicsi, de pontosságot igénylő
> számokkal kell számolnia, szóval a 3 év matematika anyaga és az
> alkalmazott C, C++ programozás között kialakítunk egy
> gondolkodásmódot. Van olyan, aki erre adja az életét, annak K félév,
> nekünk kb. 1 félév elég lenne alapozónak. Az a vicc, hogy ezeket a
> dolgokat simán megtanulhattuk volna, ha nem 8 féle programozási
> nyelv és 4 féle matematikai programcsomag ízlelgetése történt volna,
> hanem 1 programnyelv 1 oktatóval, elejétől a végéig."
>
> És emellett említeném az alábbi tényeket:
>
> 1. Jelen pillanatban a nyáron végző évfolyam semmilyen információval
> nem rendelkezik a szakdolgozatot illetően. Az intézettől semmiféle
> tájékoztatást nem kaptunk, és mivel közülünk senki sem eset át még
> ilyesmin, nem is nagyon tudjuk, hogyan kellene mennie. Nem tudjuk
> hogyan, milyen szempontok szerint választhatnánk témavezetőt, és ezt
> meddig kell, érdemes megtenni, nem tudjuk, milyen témából írhatnánk,
> milyen terjedelemben, meddig kell elkészülnie, és még sorolhatnám.
> 2. Nem tudunk semmit magáról a záróvizsgáról sem. Ugyanis az utolsó
> félévünkben lesz 20 kreditnyi(!!!) tárgyunk, lesz a szakdolgozatírás
> és emellett még a záróvizsgára is kell készülnünk. Így megértéssel
> kérném, hogy ne tessék arra hivatkozni, hogy a levelében említett
> tudásanyagot az utolsó félév során majd mindenki önszorgalomból
> megtanulja. Inkább szeretnénk kezdeményezni egy párbeszédet, ahol
> megtalálhatnánk a közös nevezőt a tárggyal kapcsolatban. Elképzelhetőnek
> tartanánk azt, hogy ha a Tanár Úr nem enged a tárgykövetelmények
> szintjéből, akkor ebben a félévben, egy amolyan a tárgy előtti
> alapozó, felzárkóztató kurzust lehetne tartani. Tudom, hogy ez
> adminisztrációs és egyéb problémákkal, ügyekkel járna, de
> feltételezem senkinek sem érdeke, hogy a tavasszal végezni kívánó 20-
> 30 hallgató egy része emiatt a tárgy maitt csússzon egy évet.
>
> Megértését köszönöm:
> Göbölös-Szabó Julianna
> matematika BSc 3. évfolyam
>
> _______________________________________________
> Mat06 mailing list
> Mat06 at lists.math.bme.hu
> https://lists.math.bme.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/mat06
------- End of Original Message -------
More information about the Mat06
mailing list