[Mat10] BME Optimalizálási Szeminárium meghívója - szeptember 19.
Zsuzsanna Barta
bartazsu87 at gmail.com
2013. Sze. 16., H, 20:44:09 CEST
Kedves Érdeklődők!
Szeretnénk meghívni Önöket a BME Optimalizálási Szemináriumára, ahol
Vizvári Béla folytatja előadását "*Egymással kapcsolatban lévő gyártó
cellák optimális elhelyezéséről" *címmel szeptember 19-én csütörtökön a
H306-os teremben 14:15-ös kezdettel. Az absztraktot emlékeztetőül lentebb
olvashatják.
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
*Egymással kapcsolatban lévő gyártó cellák optimális elhelyezéséről*
*Vizvári Béla*
A szakirodalomban a gyártó cellák alaprajzát, vagyis a benne működő
berendezéseket és az azokat szükségképpen körülvevő teret együttesen,
gyakran rögzített méretű téglalapnak feltételezik, amelynek egy szintén
meghatározott helyen van a belépési pontja. A cellák között meghatározott
nagyságú forgalom van, mert egy terméket több cella is megmunkál. A
cellákat úgy kell elhelyezni, hogy átfedés ne legyen közöttük, és a
szükséges gyártásközi szállítás a lehető legkisebb legyen. A járművek a
cellákba csak a belépési ponton mehetnek be, és ugyanazon a ponton kell
távozniuk, tehát a cellákon nem mehetnek keresztül. Attól függően, hogy a
szállító járművek pályájára milyen megkötések vannak, a négy legfontosabb
feladatosztály a következő: szabad pálya, amikor a pálya tetszőleges; létra
alakú pálya, amikor a pálya vízszintes és függőleges egyenesekből áll; zárt
pálya, amikor a pálya maga is egyetlen téglalap, és a cellák lehetnek a
pályán kívül és belül is; egyenes pálya, amikor a cellák az egyenes
mindkét, esetleg csak egyik oldalán helyezhetők el. Mindegyik esetben a
cellák szükség esetén 90, 180 vagy 270 fokkal elforgathatók.
Das 1993-ban publikált egy alapvető modellt a szabad pálya esetére. Ebben
a feltételek pontosan leírják az átfedések tilalmát, azonban a célfüggvény
a valódi távolság helyett annak ll1 közelítését tartalmazza. Az előadás
elsőként ezt a modellt tárgyalja azokkal a számítási eredményekkel, amit
korábbi szerzők elértek.
Ezután a zárt pálya esetére kidolgozott egzakt modellünket mutatom be,
aminek alapja Das modellje. Tárgyalom a mi futási eredményeinket és kitérek
az egzakt optimalizálók felhasználásának egy új felfogására. Ezek az
eredmények Sadegh Niroomanddal közösek.
Ezután szabad pálya esetére mutatok be két nagyméretű, egzakt modellt az l
l1 és ll2 távolságok esetére. Vázolom az ezekkel kapcsolatos számítási
elképzeléseket, amelyek jó kiindulási pontjai lehetnek szakdolgozatoknak.
Ezek az eredmények Kovács Gergellyel és Behrooz G.-vel közösek.
A szemináriumról további információkat illetve az elhangzott előadások
diáit itt találhatják:
http://www.math.bme.hu/~diffe/szeminarium/opt.shtml#m
További információ vagy hírlevélre való feliratkozás kérése esetén írjanak
a következő címre: bartazsu87 at gmail.com.
Üdv.: Zsuzsi
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://lists.math.bme.hu/pipermail/mat10/attachments/20130916/0a40deca/attachment-0001.htm
More information about the Mat10
mailing list