[Mat06] szakdoli, nagyprojekt, info4
Erő Zsolt
zsolt.ero at gmail.com
2008. Sze. 18., Cs, 20:37:17 CEST
Szerintem az évfolyamnak és a tanárúrnak össze kéne ülnie, és a tanár
úr jövőképét és az évfolyam programozási tudását összegyúrni valamibe,
amiből mindenki kap és mégis bele tudja adni magát. Nem kéne a
Wettl-ös esetig lesűllyedni! Pröhle-t személyesen nagyon bírom, tudom
hogy csak jót akar nekünk, és álmában sem a kifingatásunkra akar
játszani, de több komoly szakadék van most az évfolyam tudása és az ő
rólunk kialakult képe között.
Szerintem mondjuk túlzás nélkül lehet írni, hogy
1. szakadék: C++ programozás megtanulása, C felevenítése: 1.5 intenzív félév
2. szakadék: GUI-k általános ismerete, Win, Linux, Mac-OS, GUI-k
megismerése, az a szint, amit Pröhle a nyári levélben írt, 0.5 félév.
3. szakadék: Na és ekkor jön, hogy az eddig megtanult programozási,
GUI tudást _alkalmazzuk_ a mi matematikában előforduló problémáinkra,
megoldjuk, ha valakinek milliárdos nagyságrenddekkel, vagy óriási
mátrixokkal, vagy éppen igazán kicsi, de pontosságot igénylő számokkal
kell számolnia, szóval a 3 év matematika anyaga és az alkalmazott C,
C++ programozás között kialakítunk egy gondolkodásmódot. Van olyan,
aki erre adja az életét, annak K félév, nekünk kb. 1 félév elég lenne
alapozónak. Az a vicc, hogy ezeket a dolgokat simán megtanulhattuk
volna, ha nem 8 féle programozási nyelv és 4 féle matematikai
programcsomag ízlelgetése történt volna, hanem 1 programnyelv 1
oktatóval, elejétől a végéig.
Abba én nem megyek bele, hogy eközben még szakdolgozatot kell írni és
x tárgyat végigcsinálni, én a magam részéről a nyugalom útját
választottam :-)
Szerintem nagyon fontos lenne még most ősszel összeülni és ha más nem,
elbeszélgetni arról hogy mennyit tanultunk ANSI C programozásból 8 x
45 perc gyakorlat alatt, és hogy Pröhle hogyan tud segíteni nekünk.
Üdv,
Zsolti
2008/9/18 Göbölös-Szabó Julianna <gobolos-szabo.julianna at wigner.bme.hu>:
> ó, istenem...
>
>
>
>> Kedves Harmadévesek,
>>
>> a hatodik félévben nem csak szakdolgozat lesz, hanem az informatika-4
>> tárgy
>> olyan beadandó nagyházifeladattal, amely egy nagyprojekt kapcsán felmerülő
>> programozási feladatot old meg: a BMETE91AM11.doc tárgylap a mellékletben.
>>
>> Most ötödik félévben ennek egyik aktualitása az, hogy egy egyéni projektet
>> kivánó tárgy keretében a legtöbb ember már a tavaszi szakdolgozatára
>> készül.
>>
>> Nem kötelező, de célszerű az eddig szóbakerült három dolgot összekötni,
>> azaz
>> ősszel egy neked szimpatikus szakdolgozati témát választani (szimpátia és
>> érdeklődés nélkül nehéz elegendő mértékben pörögni és jó eredményt
>> elérni), és
>> ennek megfelelően
>>
>> 1: az őszi egyéni projekt keretében a téma irodalmát áttekinteni és
>> eközben
>> valamilyen, egy harmadévestől elvárható tartalmi rendszerezésre,
>> meglátásra
>> jutni;
>>
>> 2: az informatika-4 nagyházifeladatánál már eleve olyan dolog
>> elkészítésében
>> gondolkodni, amely a leendő szakdolgozatot értékesebbé teszi annak
>> informatikai
>> mellékleteként;
>>
>> 3: végül egy jó szakdolgozatot írni az őszi egyéni projektre támaszkodva
>> és az
>> említett nagyházifeladatot mellékelve.
>>
>>
>>
>> A nagyprojektes infó4 tárgylapjából könnyű kitalálni, hogy az elkészítendő
>> programforrásnak két fontos kitételnek meg kell felelnie:
>>
>> --- portábilis legyen, azaz ne legyen se Linux-only, sem Windows-only és
>> sem
>> Mac OS-only;
>>
>> --- felhasználói felülete ne csak látványos legyen, hanem felhasználóbarát
>> is,
>> azaz lehessen kiválasztással (graphical user interface) is és
>> szerkesztéssel (language user interface) is vezérelni.
>>
>> Ez utóbbihoz, a nyeli interfész jobb megértéséhez és könnyebb
>> elkészítéséhez
>> februárra érdemes átismételni a korábbi matematikai logika és a most őszi,
>> Mesterséges intelligencia logikai módszerei című tárgyat (nem alkalmazott
>> szakirányosoknak ez nem kötelező, de a szerda 14-16 szabadon van hagyva a
>> nem
>> alkalmazott matematikusok tanrendjében, érdemes felveni! --- a
>> matematizálás
>> bizonyos algoritmizálható vonatkozásairól van szó, neptunos felvétel
>> nélkül is
>> érdemes bejárni rá, a matematika részleges automatizálásának
>> alaptechnikáiból
>> kapsz egy ízelítőt).
>>
>>
>>
>> Végezetül felhívom a figyelmet egy teljesen frissen adódott olyan élő,
>> most
>> induló és erősen támogatott projektre, amely az arra vállalkozókat
>> matematikusként közel viszi a magyar gazdasági tervezés egyetemi
>> műhelyeihez,
>> és eközben írsz egy kiváló szakdolgozatot is.
>>
>> Mondanom sem kell, ilyenkor nem merül fel a gond, hogy a matematikus
>> esetleg
>> "nem alkalmazott"-á váljék. Nem kell a tehetséged ellenére egy életen
>> kereszül
>> magyarázkodnod, hogy nem kidobott pénz az alkalmazásodra költeni.
>>
>> A 2 szakdolgozati téma: http://www.math.bme.hu/~prohlep/wiki/
>>
>> Szeretettel,
>> Péter._______________________________________________
>> Mat06 mailing list
>> Mat06 at lists.math.bme.hu
>> https://lists.math.bme.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/mat06
>>
>
>
> Göbölös-Szabó Julianna
>
>
> _______________________________________________
> Mat06 mailing list
> Mat06 at lists.math.bme.hu
> https://lists.math.bme.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/mat06
>
More information about the Mat06
mailing list