<div dir="ltr"><div dir="ltr"><div style="text-align:center"><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><font size="4"><b>Meghívó</b></font><br></span></div><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><font size="4"><br></font></span><div style="text-align:left"><div style="text-align:center"><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><font>Szeretettel várunk minden</font> kedves érdeklődőt a BME<br>Optimalizálás Szemináriumán!<br></span></div><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><br></span></div><div style="text-align:left"><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><br>Az előadás részletei:<br><br></span></div><div style="text-align:left"><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><span style="font-family:arial,helvetica,sans-serif"><i><b>december 10. (csütörtök), 14.15, H306</b></i><br></span></span></div><div style="text-align:left"><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><span style="font-family:arial,helvetica,sans-serif"><br></span></span></div><div style="text-align:left"><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><span style="font-family:arial,helvetica,sans-serif"><i><b>Varga Gabriella (SZTAKI):<br></b></i><span style="font-size:13px;font-weight:normal;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline"></span></span></span><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><span style="font-family:arial,helvetica,sans-serif"><span style="font-size:13px;font-weight:normal;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline"><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><span style="font-family:arial,helvetica,sans-serif"><span style="font-size:13px;font-weight:normal;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline">Heterogén járműkonvojok analízise</span><span style="font-size:13px;font-weight:normal;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline"></span><b><span style="font-size:13px;font-weight:normal;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline"><br></span></b></span></span></span><b><span style="font-size:13px;font-weight:normal;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline"><br></span></b><i><b><span style="font-size:13px;font-weight:normal;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline"></span></b></i></span></span><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><span style="font-family:arial,helvetica,sans-serif"><i><b><span style="font-size:13px;font-weight:normal;font-style:normal;font-variant:normal;text-decoration:none;vertical-align:baseline"><i><b>Absztrakt:</b></i></span></b></i></span></span><br></div>A túlterhelt úthálózatok hatékonyabb kihasználásának egy eszköze járművek összehangolt irányítása, automatizált konvojokba szervezése. Konvojok irányításának célja a járművek közti követési távolság tartása biztonságosan.  A járműkonvojok performancia analízise során számos probléma merülhet fel, most a jármű heterogenitás hatásait vizsgáljuk. Heterogén konvojról beszélünk, ha az egymást követő járművek különbözőek, ezt a jelenséget lehet parametrikus bizonytalanságként kezelni. Ekkor a járművek szabályozási hibája számolható ‘skew-mu’ módszerrel frekvencia és időtartományban is. Egy másik frekvencia tartományi módszer is bemutatásra kerül a performancia számolására, amikor a konvoj hierarchikus modell leírásából indulunk ki. Itt az átviteli függvények iterációjának segítségével határozzuk meg a hibákat.<br><span><span style="text-align:justify"><font face="arial, helvetica, sans-serif"><br><br><br>Üdvözlettel,<br><br>Majoros Csilla</font></span></span></div></div>