<div dir="ltr"><span style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px">Kedves Érdeklődők!</span><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px"><br></div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px">
Szeretnénk meghívni a BME Optimalizálási szemináriumára, ahol Barta Zsuzsanna tart előadást <i>Bundle módszer az integrált jármű és személyzet-hozzárendelési feladatra </i>címmel április 4-én csütörtökön a H306-os teremben 14:15-ös kezdettel. Az absztraktot lentebb olvashatják.</div>
<div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px"><br></div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px">Minden érdeklődőt szeretettel várunk!</div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px">
<br></div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px"><i><b>Bundle módszer az integrált jármű és személyzet-hozzárendelési feladatra</b></i><br></div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px"><i><b><br>
</b></i></div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px">Az előadás első felében áttekintjük a nemdifferenciálható konvex függvények minimalizálásának módszereit: a szubgradiens, vágósík valamint bundle módszereket. </div>
<div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px"><br></div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px">Az előadás második felében egy olyan gyakorlati problémával foglalkozunk, melyben<i> a </i>bundle módszer alkalmazásával tudták megoldani a legnagyobb méretű feladatokat.</div>
<div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px"><i><br></i></div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px">A közlekedésoptimalizálási feladatokat nagy méretük és bonyolultságuk miatt kezdetben lépcsőzetesen oldották meg: menetrend elkészítése, járművek hozzárendelése majd végül a személyzet hozzárendelése következett. Manapság a szakirodalomban illetve a gyakorlatban egyre nagyobb teret kapnak az olyan típusú modellek, amelyekben a járműveket és a személyzetet egyszerre rendelhetjük hozzá az adott menetrendhez. Különböző megoldási módszereket dolgoztak ki erre a problémára, melyek közül az előadásban egy olyat vizsgálunk, melyben a Lagrange relaxált feladatot bundle módszerrel oldják meg. A legnagyobb méretű (szakirodalomban fellelhető) feladatot ezzel a módszerrel oldották meg.</div>
<div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px"><br></div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px">A módszer az IVU Microbus 2 nevezetű moduljában találhatók meg.</div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px">
<br></div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px"><li class="" style="border:0px;font-family:'Helvetica Neue',Arial,Helvetica,sans-serif;line-height:1.5;margin:0px;padding:0px;vertical-align:baseline;display:inline;color:rgb(51,51,51)">
[1] <a href="http://link.springer.com/search?facet-author=%22Ralf+Bornd%C3%B6rfer%22" style="border-width:0px 0px 1px;border-bottom-style:solid;border-bottom-color:rgb(215,214,214);font-family:inherit;font-size:inherit;font-style:inherit;font-variant:inherit;line-height:inherit;margin:0px;padding:0px;vertical-align:baseline;color:rgb(51,51,51);text-decoration:none">Ralf Borndörfer</a>, </li>
<span style="color:rgb(51,51,51);font-family:'Helvetica Neue',Arial,Helvetica,sans-serif;line-height:13px"></span><li class="" style="border:0px;font-family:'Helvetica Neue',Arial,Helvetica,sans-serif;line-height:1.5;margin:0px;padding:0px;vertical-align:baseline;display:inline;color:rgb(51,51,51)">
<a href="http://link.springer.com/search?facet-author=%22Andreas+L%C3%B6bel%22" style="border-width:0px 0px 1px;border-bottom-style:solid;border-bottom-color:rgb(215,214,214);font-family:inherit;font-size:inherit;font-style:inherit;font-variant:inherit;line-height:inherit;margin:0px;padding:0px;vertical-align:baseline;color:rgb(51,51,51);text-decoration:none">Andreas Löbel</a>, </li>
<span style="color:rgb(51,51,51);font-family:'Helvetica Neue',Arial,Helvetica,sans-serif;line-height:13px"></span><li class="" style="border:0px;font-family:'Helvetica Neue',Arial,Helvetica,sans-serif;line-height:1.5;margin:0px;padding:0px;vertical-align:baseline;display:inline;color:rgb(51,51,51)">
<a href="http://link.springer.com/search?facet-author=%22Steffen+Weider%22" style="border-width:0px 0px 1px;border-bottom-style:solid;border-bottom-color:rgb(215,214,214);font-family:inherit;font-size:inherit;font-style:inherit;font-variant:inherit;line-height:inherit;margin:0px;padding:0px;vertical-align:baseline;color:rgb(51,51,51);text-decoration:none">Steffen Weider</a>: <i>A bundle method for integrated multi-depot vehicle and duty scheduling in public transit</i>, Computer-aided Systems in Public Transit, Vol. 600 (2008), pp 3-24</li>
<br></div><div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px"><span style="text-align:justify;font-family:'Trebuchet MS',Verdana,sans-serif"><br></span></div><div style="font-family:arial,sans-serif;font-size:13px">
<span style="text-align:justify;font-family:'Trebuchet MS',Verdana,sans-serif">Üdv.: Zsuzsi</span></div></div></div>